Rabu, 10 Februari 2016

Kualiti Gambar Terbaik Menggunakan Phase One’s A-series IQ3 100MP

Kamera berprestasi tinggi Phase One IQ3 100MP

Salah satu model terbaik daripada Phase One A-series iaitu IQ3 100MP dengan design terbaik, dikhususkan keada peminat-peminta photography seni halus (fine art). Kamera dengan keupayaan pixel sehingga 100-megapixel ini adalah juga merupakan sebuah kamera “full frame” dengan harga US$56,000.

A-series IQ3 100MP dari Phase One ini sememangnya dikhususkan untuk menghasilkan gambar yang baik bukan hanya mempunyai jumlah MP yang besar semata. Mepunyai sensor yang berukuran 2.5 kali ganda lebih besar daripada kamera DSLR 35-mm “full frame” biasa. Ia juga mempunyai ciri-ciri lain antaranya adalah julat ISO dari 50 hingga 12,800, 15 F-stops dynamic range dan juga full 16-bit color. Masa bukaan juga adalah dari 1/500 saat sehingga 60 minit – iaitu ciri-ciri yang jauh berbeza daripada kamera DSLR yang biasa kita gunakan.





Kamera ini mempunyai ciri-ciri penggunaan dan binaan yang sangat kemas, ringkas dan praktikal. Terdapat beberapa bahagian yang diberikan kemasan menggunakan ‘rosewood’ yang menonjolkan lagi ketelitian pembuatannya. Ia adalah gabungan ketepatan gabungan fungsi mekanikal, analog dan juga integrasi bersama dengan paltform ALPA. Walaupun ianya padat dengan ciri-ciri yang mengagumkan ini, ia masih boleh dikatakan agak ringan dan hanya seberat 1,900 g (67 oz.).

Kamera ini juga boleh dipadankan bersama-sama dengan peralatan iOS menggunakan ‘Capture Pilot’ dan memberikan anda kawalan ‘Live View’ menggunakan Wi-FI. Terdapat aksesori yang membolehkan peralatan tambahan digunakan bersama-sama dengan kamera ini.


Sekiranya anda berminat untuk mengetahui dengan lebih lanjut mengenai teknologi pengambaran digital professional, maka peralatan seperti ini perlu anda ketahui serba sedikit. Mungkin anda masih belum mampu memilikinya sendiri, namun sedikit sebanyak anda mengetahui apa yang membezakan kualiti sesuatu gambar yang dihasilkan.






Free Download



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Arkib Blog