Isnin, 15 Februari 2016

Lebih Daridapa Sekadar Drone - PowerEgg

PowerEgg bukan sebiji telur.

Dunia drone melangkah lebih jauh dengan drone yang dihasilkan oleh Powervision Robot yang menghasilkan PowerEgg dengan kipas yang dilipat kemas membentuk seperti sebiji terlur apabila disimpan. PowerEgg merupakan sebuah “quadcopter’ yang dilengkapi dengan beberapa ciri-ciri menarik yang lain.

PowerEgg boleh disimpan kemas apabila tidak digunakan dan membentk seperti sebii telur ayam yang mudah dibawa. Ia mengambil masa 18 bulan untuk direka oleh Powervision yang juga merupakan sebuah syarikat yang bertapak di Beijing, China. Selain daripada ciri-ciri mudah disimpan ini, ia juga dibina dengan mengutamakan ciri-ciri ‘compact’ dan stabiliti.

Rekabentuk unik yang mudah disimpan.

Rotor yang sesuai untuk stabiliti.

Selain daripada dilengkapi dengan sayap kipas yang lebih besar; dibina dengan menggunakan kepakaran engineering yang berbeza daripada drone-drone biasa. PowerEgg sebenarnya dilengkapi dengan kamera ‘panoramic’ 4K HD dengan keupayaan 360 darjah pada 3 paksi.

PowerEgg akan dilengkapi dengan beberapa ciri-ciri canggih lain untuk memenuhi keperluan pengguna seperti ‘long-range’, ‘real-time video’ selain daripada “optical flow sensor” untuk kegunaan dalaman (indoor).

Spesifikasi penuh PowerEgg masih belum dikeluarkan, namun ia memperlihatkan potensi yang cukup besar untuk menjadi peralatan yang penting dalam membantu banyak aktiviti para pengguna diluar. Sama-sama kita nanti PowerEgg berada di pasaran dan juga pencabar-pencabarnya nanti yang mungkin lebih canggih.


PowerEgg bakan mengubah rekabentuk dan fungsi drone.

Sesuai untuk digunakan dalam pelbagai keadaan.






Free Download



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Arkib Blog