Friday, June 16, 2017

Keretapi Mewah Merentasi Peru, Belmond Andean Explorer

Antara laluan menarik di sepanjang perjalanan Belmond Andean Explorer.

Belmond Andean Explorer merupakan keretapi mewah pertama yang beroperasi di Amerika Selatan membawa para penumpang menjelalah laluan dari Arequipa dan Cusco di Peru. Para penumpang akan dibawa dalam perjalanan antara 2 ke 3 hari yang mewah selain turut membenarkan penumpang singgah di beberapa kawasan menarik untuk dikunjungi di antara laluan tersebut seperti; Machu Picchu, Sacred Valley, Bandar Purba Cusco, Colonial Arequipa dan Colca Canyon.

Ruang makan yang amat selesa.

Ruang rehat yang rapi amat menenangkan.

Dek khas untuk pemandangan yang lebih luas.

Keretapi ini dilengkapi dengan 24 bilik mewah selain turut menyediakan segala keperluan para penumpang seperti gerabak yang menyediakan ruang makan mewah, serta loceng untuk anda memanggil bantuan daripada para pekerja yang diletakkan di sisi katil penumpang. Pelbagai hiburan dan acara disediakan kepada para penumpang di sepanjang perjalanan. Ia juga disertakan dengan dek pandang luar khas untuk memberikan penumpang pemandangan persekitaran yang lebih menyeluruh.


Bilik tidur yang juga amat selesa.

Keretapi merentasi dataran rumput.

Satu perjalanan yang pasti meninggalkan kenangan manis.

Perjalanan yang dilalui keretapi ini juga menyediakan pengalaman yang amat berbeza, kerana selain mendaki sehingga ke ketinggian 4,800 meter ia juga melewati kawasan-kawasan yang berada jauh di pendalaman. Perjalanan sejauh 700km ini akan memberikan para penumpang lebih pengalaman mempelajari sejarah bandar-bandar lama Peru yang dihubungkan melalui trek keretapi ini.



Free Download



No comments:

Post a Comment

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...