Jumaat, 13 Januari 2017

Saksikan Kuala Lumpur Dalam Tempoh 24 Jam

Bus Hop On, Hop Off dengan warna-warna yang menarik.

Kuala Lumpur merupakan bandaraya utama bagi Malaysia dan lawatan ke tempat-tempat menarik di Kuala Lumpur adalah sukar untuk dilakukan dalam tempoh yang singkat, namun kali ini kita akan meninjau cara bagaimana untuk membolehkan anda melihat tempat-tempat menarik ini dalam tempoh 24 ~ 48 jam menggunakan perkhidmatan bas Hop On, Hop Off di Kuala Lumpur.

Walaupun tempoh yang dinyatakan di atas tidak membenarkan anda untuk membuat pemerhatian terperinci untuk setiap tarikan yang disinggahi oleh bas Hop On, Hop Off ini, namun ia sedikit sebanyak memberikan anda kesempatan untuk melihat kesemua tempat-tempat menarik tersebut dalam tempoh yang dinyatakan. Anda boleh meluangkan masa mengikut keperluan anda di tempat-tempat lawatan utama sekiranya perlu.

Jadi apa yang anda perlu lakukan adalah mengenal pasti lokasi-lokasi menarik yang disinggahi di sepanjang laluan Hop On, Hop Off ini selain merancang masa yang diperlukan untuk anda membuat tinjauan di tempat-tempat tersebut. Anda boleh menempah tiket antara 24 jam atau 48 jam mengikut perancangan anda. Lokasi-lokasi yang disinggahi disertakan bersama dengan peta lawatan dan anda perlulah merujuk peta ini dengan teliti.

Bas merentasi laluan-laluan di Kuala Lumpur.

Kebaikan Menggunakan Hop On, Hop Off

Walaupun anda boleh melawati ke semua lokasi menarik di Kuala Lumpur tanpa menggunakan perkhidmatan Hop On, Hop Off, anda perlu meluangkan masa yang agak lama untuk mendapatkan perkhidmatan pengangkutan ke lokasi-lokasi tersebut berbanding satu laluan menggunakan perkhidmatan ini. Harga tiketnya pula jauh lebih murah sekiranya dibandingkan dengan apabila anda perlu menggunakan perkhidmatan teksi untuk lokasi-lokasi tertentu. Anda juga dijamin menemui lokasi yang dicari berbanding sekiranya anda mencarinya sendiri menggunakan perkhidmatan pengangkutan yang lain.

Perjalanan menggunakan Hop On, Hop Off juga adalah lebih selesa kerana ia dilengkapi dengan bahagian bumbung terbuka dan bahagian yang dilengkapi dengan penghawa dingin. Anda boleh membuat pilihan mengikut keperluan lawatan anda. Selain itu juga anda dapat bersama-sama menyertai kumpulan pelancong-pelancong lain dari pelbagai bangsa dari serata dunia yang ingin sama-sama melawati tempat-tempat menarik tersebut.

Ruangan terbuka untuk pemandangan menyeluruh.

Ruangan dalam yang nyaman dan selesa.

Bagaimana Mendapatkan Tiket Bus?

Tiket bus boleh dadapati dari bas sendiri, agensi pelancongan, hotel-hotel utama, selain menghubungi talian infoline di: 1800-88-5546. Anda juga boleh membuat tempahan tiket secara online di www.myhoponhopoff.com selain mendapatkan maklumat yang lebih terperinci mengenai perkhidmatan mereka.


Peta laluan dan lokasi persinggahan. (tekan untuk download peta).

Antara lokasi yang disinggahi.

Apa yang paling penting, anda perlulah bersedia dengan perancangan anda untuk lokasi-lokasi yang ingin anda singgahi dan tempoh masa yang akan diluangkan di lokasi-lokasi tersebut nanti. Melalui penggunaan bas Hop On, Hop Off ini anda tidaklah perlu bimbang bagaimana untuk sampai ke lokasi lawatan, sebaliknya menumpukan apakah yang akan anda perhatikan di setiap lokasi yang bakal dilawati.



Free Download



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Arkib Blog