Rabu, 7 Disember 2016

Little India, Brickfields, Kuala Lumpur

Little India, Brickfields, Kuala Lumpur.

Little India merupakan antara kawasan yang amat menarik untuk dilawati kerana ia mewakali kawasan yang dipenuhi dengan hiasan bermotifkan kebudayaan warga berketurunan India di Kuala Lumpur. Selain menempatkan rumah ibadah kaum India, ia juga dipenuhi dengan pelbagai kedai-kedai menjual pelbagai barangan keperluan kaum India.

Lawatan ke sini sedikit sebanyak memudahkan untuk anda mengenali lebih lanjut kebudayaan berkaitan kaum India di Malaysia dengan lebih mudah. Keseluruhan kawasan dan pinggiran jalan dihiasi dengan indah dan memberikan anda satu suasana seolah-olah anda berada di India berbanding di lokasi sebenarnya iaitu Kuala Lumpur.

Gerbang ke Little India.

Terdapat burung merpati di sekitar jalan di Brickfields.

Kalungan bunga untuk dijual.

Walaupun keseluruhan kawasan di sini berkonsepkan kebudayaan India, kemudahan restoran dan gerai-gerai makanan bersesuai untuk pengunjung-pengunjung dari kepercayaan lain juga boleh didapati dengan mudah. Ini termasuklah restoran-restoran makanan segera terkemuka dan sebagainya. Lawatan anda ke Little India pastinya memberikan satu pengalaman baru berada di satu sudut yang unik di Kuala Lumpur.

Terletak berhampiran dengan hub pengangkutan utama iaitu KL Central, Little India boleh dilawati dengan hanya berjalan kaki dari sana. Anda boleh menggunakan perkhidmatan LRT ataupun monorail dan seterusnya menyusuri jalan menuju ke Brickfields. Antara struktur menarik yang anda boleh perhatikan di Little India termasuklah hiasan jalan yang menarik, air pancur dan ukiran unik. Anda juga mungkin berkesempatan untuk memberi makan kepada burung-burung merpati yang terdapat di kawasan ini.

Rumah ibadah kaum India di Brickfields.

Pancuran air mertu tanda Little India.







Free Download





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Arkib Blog