Isnin, 2 Februari 2015

Mango | Aplikasi Pembaca Komik dan Manga Terbaik 2015

Manga bukan sebuah hasil seni malah merupakan industri jutaan ringgit!

Mango merupakan satu aplikasi pembaca komik & manga dan merupakan aplikasi percuma untuk peranti Android & Blackberry. Apa yang menarik tentang Mango ialah ianya tidak terdapat di dalam Play Store. Bukan kerana ianya mempunyai virus, spyware atau adware tetapi kerana Mango mempunyai senarai laman sesawang seperti MangaHere, MangaPanda & MangaFox. Laman sesawang seperti ini sudah pasti melanggar terma dan syarat Google untuk diletakkan di Play Store.

Bagi para peminat manga sudah tentu memerlukan satu aplikasi yang dapat memudahkan kerja-kerja pencarian manga terkini dan kaedah paparan yang mudah bagi tujuan pembacaan manga kegemaran mereka. Jadi sekiranya anda belum lagi mencuba aplikasi Mango pastikan anda tidak terlepas mengikuti keseluruhan artikel ini.

Jadi apa lagi yang menarik tentang aplikasi ini?

CIRI-CIRI



Senarai Laman Sesawang Manga

- Mango mampu membaca sembilan jenis laman sesawang yang berbeza, termasuk satu di dalam bahasa Sepanyol. Lebih banyak laman sesawang dan bahasa akan ditambah pada masa akan datang.

Antara Muka Yang Menarik

- Tiada siapa yang suka menggunakan aplikasi yang mempuyai antara muka yang hodoh. Itulah sebabnya Manggo telah dicipta dari awal dengan rekabentuk antara muka yang memenuhi permintaan dan mempunyai ciri-ciri yang menarik dan mudah untuk digunakan. UI (user interface) juga telah dioptimumkan untuk peranti Ice Cream Sandwich di mana ianya sesuai untuk telefon bimbit dan tablet.

Pantas

- Mango menggunakan servis 'Cloud Parsing' untuk membantu membuang data sampah dari HTML sebelum menghantarnya kepada telefon. Ini menghasilkan kelajuan dalam  memuat turun dan mengurangkan penggunaan data.

Membaca Secara Luar Talian

Simpan bab ke kad peranti SD anda, kemudian membacanya pada bila-bila masa anda mahu tanpa sambungan internet menggunakan ciri My Library di tempat kerja, di sekolah, atau di dalam pesawat! Anda boleh memuat turun manga-manga kegemaran anda melalui menggunakan Wi-Fi yang disediakan di café dan lapangan terbang misalnya sebelum sedia untuk membacanya apabila perlu.

Pemberitahuan

- Jangan sekali-kali terlepas bab terbaru tajuk kegemaran anda! Ciri Pemberitahuan secara berkala akan memeriksa laman web untuk bab baru dan akan memberitahu anda apabila lembaran baru disediakan untuk anda baca. Ia juga boleh menyimpan bab baru secara automatik ke kad SD anda, supaya ia sentiasa bersedia untuk dibaca di mana jua anda berada.

Sistem Kegemaran

Sistem Kegegemaran Mango membolehkan anda menjejaki semua komik kegemaran anda dalam satu senarai, dan menawarkan banyak pilihan aturan seperti tagging, sorting, filtering, dan carian. Tambahan lagi, Mango secara automatik akan mengesan pembacaan anda untuk di masukkan ke pilihan Kegemaran!

Aplikasi Pembaca Yang Hebat

- Oleh kerana anda akan menghabiskan sebahagian besar masa anda membaca, Mango mempunyai banyak ciri-ciri menarik untuk pembacaan yang lebih menyeronokkan. Dengan scrolling yang lancar, pinch zoom, swipe gesture, melompat ke halaman dengan pratonton imej kecil, dan animasi, Mango mampu menyampaikan pengalaman membaca yang lancar dan hampir memberikan anda pengalaman membaca Tankobon (manga 1 siri) sebenar. Menu Keutamaan juga membolehkan anda menetapkan cara bacaan mengikut kesukaan anda.

Aplikasi ini boleh didapati di laman sesawang rasmi Mango di http://mango.leetsoft.net/

Aplikasi Mango boleh di download di sini: Link

Jadi bagi anda yang meminati dunia manga ataupun baru berjinak dalam dunia manga ini pastikan tidak melepaskan peluang untuk mencuba Mango. Melalui kemudahan yang disediakan oleh aplikasi ini akan dapat memudahkan lagi urusan anda dalam pencarian manga kegemaran dan membolehkan anda lebih menumpukan kepada menghayati hasil karja manga tersebut.

Selamat membaca!




MyRokan adalah sebuah blog yang memaparkan artikel-artikel berbentuk informasi dan mempromosikan produk-produk tempatan. Untuk maklumat lanjut mengenai blog kami boleh mengikutinya dari post Hubungi Kami. Sertai kami juga di laman Facebook kami.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Arkib Blog