Khamis, 15 Jun 2017

Electrolux Moots Konsep Tanaman Rumah Masa Depan

Pasu bunga pintar dengan paparan skrin LED.

Pernahkah anda terfikir memiliki pasu tanaman pintar yang memudahkan kerja-kerja tanaman di dalam rumah anda sendiri? Berikutan dengan perkembangan teknologi hari ini, pelbagai perkara boleh dilakukan. Apa yang diperlukan adalah bagaimanakah menggunakan idea kreatif untuk menghasilkan sesuatu yang bermanfaat.

Electrolux Moots sebenarnya bukanlah baru, namun tidak banyak rekaan sepertinya yang dihasilkan. Ia adalah sebuah bekas tanaman pintar yang boleh memberi tahu anda bilakah tanaman anda memerlukan penjagaan seperti air dan baja misalnya. Ia juga dilengkapi dengan skrin paparan untuk memaparkan maklumat-maklumat tersebut.

Bukan itu sahaja, anda boleh memiliki sejumlah Moots yang akan berkomunikasi di antara mereka bagi memudahkan anda mengawasi tanaman anda dari satu tempat sahaja. Ini dapat memudahkan lagi kerja-kerja memantau tanaman kesayangan anda.

Moots boleh berkomunikasi antara satu sama lain.

Terdapat 3 saiz, beserta lampu untuk penambahan cahaya.

Moots didatangkan dengan 3 saiz iaitu 15, 20 dan 25 cm. Hanya pasu utama yang mempunyai skrin paparan yang akan memaparkan keadaan tumbuh-tumbuhan di dalam kumpulan yang sama.

Moots mempunyai ciri-ciri seperti;

  • Bekas luaran yang mempunyai skrin paparan dan juga dinding lutsinar yang membolehkan anda melihat ke dalamnya.
  • Bekas dalaman untuk menempatkan tanaman selain tiang dilengkapi dengan lampu LED untuk pencahayaan tambahan tanaman anda sekiranya perlu.



Ciri-ciri Moots untuk kesihatan tanaman kesayangan anda.

Ia merupakan antara pasu yang canggih dan pengenalan kepada teknologi tanaman hiasan dalaman yang masih baru. Pada masa-masa akan datang mungkin akan ada lebih banyak rekaan yang bukan sahaja lebih menarik tetapi lebih murah dan mampu dimiliki oleh semua.


Free Download



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Arkib Blog