Selasa, 10 Julai 2012

Bahaya Leka Meng 'Update Facebook'. Bahaya Mengundang

Sudah manjadi kebiasaan kita hari ni kita mempunyai satu hobi yang sama meng 'update facebook' hampir di mana sahaja sempat. Ada kebaikannya juga selain dapat berkongsi maklumat, industri komunikasi juga berkembang hingga ke pelosok kampung seperti hari ini.

Namun perlu diingat dalam keseronokan kita mengemaskini akaun laman sosial kita melalui telefon bimbit atau lain-lain peralatan faktor keselamatan perlu dititik beratkan. Ini kerana bahaya mengundang tanpa diduga seperti pepatah lama "malang tidak berbau".

Berikut adalah salah satu contoh di mana keseronokan mengemaskini akaun laman sosial membawa kepada kemalangan. Peristiwa yang berlaku ini mungkin bukan berasal dari negara kita namun perlu diambil sebagai pengajaran.





Sebaiknya apa-apa sahaja kemudahan teknologi ini kita gunakan dengan cermat. Sentiasa utamakan keselamatan anda terlebih dahulu sebelum asyik dengan teknologi. Mungkin banyak perkara yang ingin kita kongsi bersama yang tersayang. Sekiranya anda ditimpa malang, anda sebenarnya menyebabkan orang yang menyayangi anda juga merana.

Jadi bersama-samalah kita memanfaatkan kemudahan yang kita perolehi ini untuk kebaikan bersama ke arah yang lebih baik.


Free Download



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Arkib Blog