Ahad, 21 Jun 2020

Permainan Pokemon Mobile Yang Membantu Dan Mendorong Anak-Anak Memberus Gigi


Pokemon Smile merupakan sebuah aplikasi permainan percuma untuk Android dan iOS yang mendorong kanak-kanak memberus gigi. 



Aplikasi ini dicipta untuk memperbaharui tabiat kanak-kanak memberus gigi. Aplikasi ini menggunakan kamera telefon untuk memantau kanak-kanak ketika mereka memberus gigi mereka. Selepas memberus gigi, mereka boleh bertarung dan menangkap Pokemon kegemaran mereka untuk dijadikan koleksi sama seperti di aplikasi Pokemon Go.

Semasa permulaan, kanak-kanak (atau anda) boleh memilih Pokemon kegemaran mereka.




Pokemon Smile menggunakan teknologi AR di mana penggunaan kamera depan akan digunakan supaya kanak-kanak dapat melihat diri mereka memberus gigi disamping dengan 'topi' khas yang disediakan. Sekali gus bermain dengan permainan supaya mereka lebih seronok memberus gigi. Sebagai contoh, kuman akan datang menyerang ketika mereka memberus gigi termasuk pokemon yang datang secara rawak.

Setelah selesai memberus gigi, kanak-kanak boleh mengetuk skrin untuk melemparkan bola Pokeball kepada Pokemon yang "dikalahkan" untuk menangkap Pokemon tersebut. Mereka juga akan mendapat hadiah seperti topi dan pelekat AR dengan setiap misi yang selesai.


Ada lebih dari 100 Pokemon untuk ditangkap dalam permainan sehingga anak-anak anda dapat mengumpulkan kesemuanya. Pokemon Smile juga dapat memberikan sehingga tiga notifikasi setiap hari untuk memberus gigi dan mengatur pemasa untuk setiap sesi memberus gigi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Arkib Blog