Khamis, 27 Mac 2014

Komputer PC Terkecil Pelbagai Kegunaan

CuBox-i mempunyai saiz yang amat kecil
CuBox-i mempunyai saiz yang amat kecil.

Memandangkan kemajuan teknologi hari ini boleh memuatkan sebuah komputer ke dalam peralatan kecil seperti telefon bimbit, timbul tanda tanya bagi saiz bagi PC terkecil yang boleh kita miliki. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai PC terkecil mungkin kita boleh melihat CuBox-i sebagai contoh terbaik.

CuBox-i mempunyai saiz sebesar 2” X 2” X 2” yang mampu mengendalikan pelbagai sistem operasi (OS) mengikut keperluan anda. Ia merupakan peralatan asas untuk mengenali sistem pengoperasian komputer yang amat baik samada anda ingin mengetahui mengenai pembinaan komputer ataupun sistem pengoperasian atau software (perisian). Malah dengan saiz yang kecil ia mudah dibawa kemana-mana.




CuBox telah dibangunkan lebih awal iaitu pada tahun 2011 lagi dengan model asal CuBox. Melalui beberapa pembaharuan untuk memenuhi pelbagai kegunaan dan keperluan pengguna ia dimajukan dengan beberapa model terbaru dalam rangkaian CuBox-i. Dilengkapi dengan keupayaan pemproses yang mampu memberikan anda keupayaan grafik video full-HD (1080) untuk tontonan video atau sebagai ‘Home Media’.

Apa yang penting sekiranya anda ingin lebih mengenali komputer secara lebih dekat dan mencuba sistem-sistem pengoperasian yang lain seperti Linux, Phyton, Pearl, Android dan sebagainya, CuBox merupakan peralatan yang sesuai digunakan. Jadi anda juga boleh menggunakannya untuk berlatih membangunkan aplikasi atau perisian anda sendiri. Terdapat juga forum untuk komuniti yang menggunakan CuBox dalam membincangkan perkara-perkara yang berkaitan.

Untuk mengenali CuBox-i dengan lebih lanjut anda bolehlah melawati lawan webnya melalui link yang disediakan. Mungkin melalui pengenalan CuBox-i, anda boleh memulakan sesuatu yang baru dan kreatif di dalam dunia perkomputeran.


Free Download




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Arkib Blog